Dah beria nak kurus tapi kenapa diet anda masih tidak berkesan? Ramai sebenarnya yang mengalami masalah ini.. Bukan senang nak jadi kurus dan bukan senang nak turunkan berat badan yang berpuluh-puluh kilo itu dan lebih parah, hanya untuk sementara dan badan jadi gemuk semula hanya beberapa ketika sahaja

Baiklah.. cuba kita teliti apa puncanya..

 

Kenapa Diet Masih Tidak Berkesan?

1.  KURANG AIR!

Air adalah sangat penting untuk tubuh badan manusia  bagi memastikan tubuh berfungsi dengan sepenuhnya. Air dapat membantu proses proses penurunan berat badan kerana air boleh membantu meningkatkan metabolisma badan ( metabolisma tinggi maka berat cepat turun).

Air juga membantu proses penghadaman,perkumuhan,pengawalan suhu badan,penyerapan dan pengangkutan zat. Tubuh kita akan kehilangan 1 1/2 hingga 2 1/2 air dalam satu hari melalui air kencing, tinja, peluh dan pernafasan.

Jangan tunggu sehingga dahaga baru hendak ambil air! Minum sekurang-kurangnya 6-8 gelas setiap hari.

 

2.  WAKTU MAKAN TIDAK TETAP!

Jangan skip waktu makan! Jangan berlapar! Kalau sakit…awak jugak susah nanti!! Nanti jangan salahkan saya yer… 😛

Makanan yang cukup juga dapat memastikan tubuh badan kita tidak lapar! Pastikan  makanan yang kita ambil adalah mencukupi ini dapat memastikan kadar metabolisma badan sentiasa tinggi! Sila tambah exercise sure lagi tinggi metabolisma! Lagi cepat berat badan turun!

 

3.  KARBOHIDRAT TERSEMBUNYI!

Biasanya dalam proses diet Alpha Lipid SD2 nie cuba-cubalah tuan puan kurang-kurangkan ambil makanan tidak berkhasiat! Makanan segera! Dalam makanan makanan ini terdapat karbohidrat tersembunyi yang banyak! Kandungan lemak pun banyak! Make sure kandungan karbohidrat dalam makanan tersebut adalah kurang! Kalau tidak ambil lagi bagus!

Pastikan kita tidak mengambil lebih daripada 35gram karbohidrat sehari di dalam program  ALPHA LIPID™ SD2 ™

 

4. TIDAK IKUT PERATURAN!  DEGIL!!!!!

Wajib ambil 2 scoop ALPHA LIPID™ SD2 ™ 4 kali sehari!  Waktu Pagi, tengah hari, petang dan sebelum tidur! Mudah sahaja!!! Orang suruh minum jer pun bukan buat benda lain!!

Ada juga customer yut bagi alasan sayang lah kalau minum ALPHA LIPID™ SD2 ™ nanti cepat habis! Benda mahal sayang lah adik! Adoiii macam2!! so macam mana nak hilangkan cepat lemak-lemak degil yang dah menetap di tubuh badan anda bertahun-tahun tu! Nak suruh minum 4 kali sehari pun payah! Nak suruh excersize sure lah lagi payah! Nanti jangan nak complain ALPHA LIPID™ SD2 ™ tidak berkesan! Orang lain boleh turun kenapa anda tidak!

punca diet tidak berkesan

5. MASALAH HORMON!

 (haid, pengambilan pil perancang dan Ubat-ubat berkaitan hormon)

Pengambilan ALPHA LIPID™ SD2 ™ kurang berkesan pada wanita yang mengalami masalah hormon atau kitaran haid tidak stabil! Make sure sebelum bermula program diet  ALPHA LIPID™ SD2 ™ pastikan hormon puan- puan stabil dahulu baru boleh ambil ALPHA LIPID™ SD2 ™ .

Kak Zura boleh bagi cadangan kepada anda semua ambil supplement WILD YAM produk daripada GNC! Insyaallah boleh membantu menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid anda stabil! Pengambilan pil perancang juga menyebabkan ALPHA LIPID™ SD2 ™ kurang berkesan make sure stop ambil pil perancang baru boleh start juga program diet ALPHA LIPID™ SD2 ™ kalau tidak sia-sia sahaja beli mahal-mahal tapi badan tak turun!! Ubat ubatan berkaitan hormon juga menyebabkan ALPHA LIPID™ SD2 ™ tidak berkesan!!

 

Perhatian!!!! kepada ponen dan mak nyah yang hendak memulakan program diet ALPHA LIPID™ SD2 ™ make sure juga akak stop ambil hormon2 wanita tu semua!! Akak- Akak semua bagi lah berat badan tu turun dulu yer! Nanti bila berat badan tu dah turun tidak kisahlah nak suntik hormon apa pun!! 😛

Hubungi Kak Zura jika diet anda tidak berkesan. Jika anda ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai produk dan sebarang urusan pembelian dan juga jika anda berminat untuk menjadi ejen/pengedar di kawasan anda.