Kenapa Robert T.Kiyosaki dan Donald Trump menyarankan bisnes Network Marketing?

Di dalam buku “Why We Want You To Be Rich” yang ditulis bersama Robert T. Kiyosaki dan Donald Trump (Mullimillionaire &Billionaire;) kedua-duanya menyarankan anda terlibat dalam Network Marketing .

Pada peringkat awalnya Mr. Robert T. Kiyosaki begitu negatif juga terhadap bisnes network marketing, tetapi setelah beliau cuba membuka minda dan mengkaji system bisnes network marketing maka beliau amat menyarankan orang ramai terlibat dalam industri ini.

Antara sebabnya ialah pembinaan diri dalam perniagaan network marketing adalah hebat. Di dalam syarikat yang anda bekerja, sekiranya anda tidak perform/membina diri anda sudah pasti boss anda akan ‘fire’ atau buang anda dari kerja. Betapa ramai yang saya dengar dibuang kerja, atau gaji mereka disekat, atau cuti mereka dibekukan dan pelbagai sekatan yang menyeksakan pekerja. Bonus dikawal oleh majikan. Bukanlah saya kata kerja makan gaji tidak bagus. Cuma jika anda inginkan kebebasan masa, kebebasan wang dan dapat membina jati diri dan potensi diri maka network marketing adalah salah satu jalan terbaik.

Mr. Robert T. Kiyosaki pernah ditanya “Adakah Network Marketing Sejenis Skim Piramid?”

Beliau menjawap bahawa di syarkat korporat sebenarnya adalah PIRAMID sebab hanya seorang boss berada di puncak piramid, biasanya boss lah yang paling banyak dapat gaji. Yang lain dibawah susah nak naik ke atas. Kalau naik pun seorang je!

Lain dalam Network Marketing, ia memberikan peluang kepada semua naik ke atas. Contohnya dalam bisnes network marketing New Image International yang saya buat, semua orang boleh naik ke atas mencapai tahap Diamond dan mendapat bonus bulanan yang lumayan. Bukan hanya saya seorang sahaja dapat jadi Diamond.

Selain itu mereka menyarankan Network Marketing adalah kerana bisnes seperti ini adalah low-risk bisnes yang mana semua orang boleh join dan tidak perlu modal yang besar beratus ribu malah jutaan ringgit modal dalam bisnes konvensional.

Meet like-minded people: mereka menyarankan network marketing kerana anda akan bergaul dengan orang-orang yg sama matlamat dengan anda. Yang positif, yang bercita-cita tinggi, pandangan jauh ke depan. Bukan sebaliknya. Jika di ofis, ramai yang pemalas atau negative akan mengejek anda sekiranya anda kerja kuat. Tu pun jika anda lebih perform dari ketua jabatan, pasti ketua anda pula cuba sekat anda!

Leverage dan Sistem Sudah ada dalam perniagaan network marketing: apabila anda join bisnes ini anda mempunyai syarikat yang sudah ada system yang teratur dan anda Cuma jalankan sahaja bisnes ini dengan upline anda sebagai coach untuk bantu anda Berjaya bersama-sama. Kuasa leverage dan duplikasi dalam system network marketing adalah cukup powerful.

Mr Donald Trump pula menyatakan join syarikat network marketing yang ada produk yang berbaloi anda ceburkan diri.

Memang produk kami seperti Alpha Lipid Lifeline dan Slim Diet 2 adalah produk yang unik, berkesan, ada repeat order dan memang diperlukan oleh ramai orang.

Beliau juga menyatakan bahawa apabila join bisnes network marketing anda akan berada diluar “comfort zone” (spt makan gaji dan selesa hidup macam tu), sebab sebenarnya pembinaan diri, dan wang yang banyak ialah apabila anda berada di “uncomfortable zone” seperti usahawan-usahawan terkemuka seperti kedua-dua penulis tersebut di atas.

Billionaire dan MultiMillionaire seperti Donald Trump dan Robert T. Kiyosaki menyarankan anda join network marketing! Siapa lah kita jika menyarankan disebaliknya? Elok ikut saja kata-kata/pendapat mereka yang berjaya!

Orang yang reject bisnes seperti ini , mereka sesungguhnya tidak mengetahui dan sebab itu saya tidak peduli kata-kata mereka! Jika saya ikut kata-kata mereka sudah pasti nasib saya seperti mereka!

Akhir kata, saya sarankan anda laburkan wang untuk diri anda dengan membeli dan membaca buku-buku yang ditulis oleh Multimillionaire dan Billionaire seperti Donald Trump dan Robert T. Kiyosaki atau mana-mana buku yand ditulis oleh mereka yang dah Berjaya. Saya agak kurang percaya jika penulis tersebut sendiri tulis tentang kejayaan sedangkan kita tidak ketahui sangat latar belakang mereka.

The best investment is to invest in yourself!  (Y)