Salam sejahtera sahabat..

Ada yang dah berjaya turun berat badan?

 

Hari ini kak zura nak menceritakan sedikit mengenai faktor-faktor yang boleh menyebabkan seseorang itu gemuk atau obesiti. Seseorang dikatakan gemuk atau obesiti apabila berat badannya melebihi berat badan ideal yang diukur dalam Body Mass Index (BMI) iaitu ukuran BMI berdasarkan ketinggian.

 

FAKTOR OBESITI

Banyak faktor yang menyebabkan seseorang itu menjadi gemuk. Antaranya ialah:

Hormon Tidak Seimbang
Ramai yang tidak tahu bahawa hormon yang tidak seimbang dalam badan juga adalah punca gemuk. Jika hormon sebagai punca kegemukan, ia sukar dikawal. Jika ingin kurus, masalah hormon perlu distabilkan terlebih dahulu sebelum mengamalkan sebarang diet.

Pemakanan Tidak Sihat
Kecenderungan masyarakat pada masa sekarang yang suka mengambil makanan segera dan ringan serta tidak mengutamakan pemakanan seimbang dalam diet seharian serta makan mengikut selera.

Persekitaran
Bagi mereka yang bekerja di bahagian dapur atau industri pemakanan, peluang untuk mendapatkan obesiti lebih tinggi berbanding mereka yang bekerja di persekitaran lain. Hal ini terjadi kerana mereka akan sentiasa mencuba makanan dan mendapatkan zat daripada aroma atau bau makanan.

Gen atau Baka
Mereka yang mempunyai sejarah keluarga yang berbadan gemuk dan mempunyai rangka besar adalah lebih berisiko menjadi gemuk bila dewasa.

Emosi Tidak Stabil
Biasanya bila emosi tidak stabil seseorang itu mudah mendapat tekanan. Untuk mengatasi masalah ini, sesetengah orang lebih suka mengambil makanan secara berlebihan untuk mengatasi tekanan berkenaan.

Gaya Hidup Tidak Sihat
Ramai orang memberi alasan sibuk menyebabkan mereka tiada masa untuk bersenam mahupun beriadah, ditambah pula kebanyakannya melakukan kerja-kerja yang tidak mengeluarkan peluh seperti sepanjang masa duduk dikerusi, dan didalam bilik berhawa dingin.

Pengambilan Ubat-ubatan 
Pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang keluarga, hormon dan ubat penenang juga menggalakkan kegemukan.

 

Kak zura mempunyai jalan penyelesaiannya.. Untuk mereka yang masih belum mencuba SLIM DIE 2, cubalah produk hebat daripada New Zealand ini.. Sudah ramai yang berjaya menurunkan berat badan dengan selamat, tanpa perlu berlapar.. Insyaallah untuk mereka yang betul-betul berminat untuk menurunkan berat badan, SD2 dapat kikis lemak-lemak dalam badan sebanyak 5-10kg dalam masa sebulan…

kak zura ingin menawarkan pakej yang cukup menarik kepada anda

1) 1 tin ALSD2 = RM200 / RM210 (Sabah & Sarawak)

2) 4tin ALSD2 + free shaker = RM800 / RM820 (Sabah & Sarawak)

3) 4tin ALSD2 + 1tin Fibermax + free shaker + free shopping bag NEW IMAGE = RM940 / RM1040 (Sabah & Sarawak)

4) 6tin ALSD2 + free shaker + free ketostik + bonus RM28 = RM1200 / RM1300 (Sabah & Sarawak)

5) 12tin ALSD2 + free shaker + free ketostik + free website (untuk bisnes online) + free shopping bag NEW IMAGE + bonus RM94 = RM2,400 / RM2,600 (Sabah & Sarawak)

 

Ada sebarang pertanyaan? boleh contact Kak Zura 0193197976

AGEN SELURUH NEGERI DIPERLUKAN SEGERA…!!!!!!