Dengan pembangunan ekonomi dan gaya hidup dan diet yang semakin berubah, berat badan yang berlebihan dan obesiti (kegemukan)semakin meningkat di benua Asia. Hampir 20 juta rakyat Malaysia mengalami masalah obeseti.. takutnyaaa kan??

 

Ini mengakibatkan peningkatan kadar penyakit-penyakit yang berkaitan dengan berat badan berlebihan, termasuk diabetes (kencing manis) jenis 2 ,penyakit jantung, angin ahmar dan tekanan darah tinggi.

 

Obesiti dan berat badan berlebihan juga meningkatkan risiko kejadian sesetengah kanser, batu karang, penyakit gout, osteoartritis, kemandulan dan lain-lain penyakit.

 

Individu yang berlebihan berat badan dan obes juga mempunyai harga diri yang rendah dan selalu berasa muram disebabkan oleh imej badan yang tidak menarik. Pendek kata, keadaan berat badan berlebihan mengurangkan kualiti dan keriangan hidup.

 

Kak zura yakin   adalah seorang yang pentingkan penampilan diri, iaitu dengan mementingkan berat badan yang anda perolehi sekarang. Kak zura juga ingin berkongsi maklumat menarik mengenai tip kuruskan badan dalam blog, iaitu http://slimdiet2.org

Kak zura amat berbesar hati sekiranya   boleh memberikan komen serta cadangan bernas dalam posting yang sediakan dalam blog tersebut.

Selain daripada itu kak zura ada menyediakan satu program khas jika betul-betul nak turun berat badan 10kg dalam sebulan…

 

 

PROGRAM CABARAN BERANI SLIM – PASTI TURUN 10-15KG DALAM 6 MINGGU

 

SESSI CABARAN MINGGU KE-3

tarikh: 23hb June 2013 (Ahad)

waktu: 8.00am-10.00am

tempat: Taman Tasik Titiwangsa (pakaian bersukan)

 

KHIDMAT NASIHAT PERCUMA DIBERIKAN KHAS UNTUK LELAKI DAN WANITA

 

PROMOSI MEMBER GET MEMBER= Seorang ahli baru join kami bagi RM10

 

** SESI PAGI: 8-10am di Taman Tasik Titiwangsa (pakaian sukan) – kami menyediakan pemerikaan lemak dan berat badan secara PERCUMA dan aktiviti memecah lemak bersama PAKAR body fitness, En Lutfi – bayaran RM45 sahaja untuk 2x training.. jom ramai-ramai kita bakar lemak-lemak degil..

 

Salam Ceria

KAK ZURA (019-3197976)

https://www.facebook.com/DragonLadyHazura