5 Tips Untuk Kelihatan 10 Tahun Lebih Muda..

Jul 04, 13 5 Tips Untuk Kelihatan 10 Tahun Lebih Muda..

Rata-rata setiap wanita nak cantik.. setiap wanita nak kurus.. tapi tidak semua yang Allah kurniakan kita itu sempurna.. Jadi, yang berduit tu mulalah buat macam-macam untuk mencantikkan diri dan tubuh badan.. Buat plastik surgeri, buat liposuction, buat injektion vitamin C, laser, botoks dan macam-macam lagi.. Untuk mereka yang kurang berduit, mereka hanya mampu membeli supplemen yang berbagai jenis di kedai-kedai dan farmasi.. SEMUA KERANA GILA NAK CANTIK DAN NAK NAMPAK LEBIH MUDA..

 

Hari ini kak zura nak ceritakan sedikit tips untuk nampak 10 tahun lebih muda.. Kak zura sendiri pun dah berumur 42 tahun, 25hb julai ni genap umur 42 tahun.. memang dah rasa tua kalau ingatkan umur.. tapi jiwa masih muda tua.. hehehehee.. sejak akhir-akhir ini, bila berjumpa kawan-kawan, ramai yang cakap kak zura nampak lebih muda dan wajah berseri-seri.. Ikhlas kak zura katakan takde pun injek vitamic c ke, botoks ke.. takde.. Dengan amalkan alphalipid lifeline wajah bertambah berseri dan gebu.. Disamping itu juga, dengan amalkan pemakanan diet yang sihat dengan alphalipid sd2 pula badan bertambah slim dan wajah semakin cantik.. Tak salahkan jika kita berkongsi sesuatu utk kebaikan semua..

 

5 Rahsia Untuk Kelihatan 10 Tahun Lebih Muda

Setiap saat, minit, jam dan hari umur kita akan terus bertambah.. Bila umur dah mencecah 40 tahun, sama ada lelaki atau wanita, badan kita akan mulai proses penuaan yang LEBIH CEPAT.. Kajian menunjukkan bahawa tanpa nutrisi yang secukupnya dan kurang bersenam, badan kita akan lebih cepat tua 6 bulan setiap tahun.. ANDA FIKIRLAH!! Jika umur anda 40 tahun, ini bermakna bila anda mencecah umur 44 tahun, anda akan kelihatan seperti umur 48 tahun.. Bila umur anda 60 tahun, anda akan kelihatan seperti umur 70 tahun!!! SERAMNYA.. Kita boleh saksikan sendiri setiap hari.. tengok je sekeliling kita.. kalau yang berbadan gemuk, yang pasti nampak mereka 10 tahun lebih tua.. Betul tak??

 

Bagaimana nak nampak lebih awet muda 10 tahun.. Sebenarnya tak susah untuk kelihatan lebih cantik dan awet muda, asalakan kita tahu caranya dan boleh lakukan dengan lebih baik dan sentiasa amalkannya setiap hari…

 

Cara 1 : Jadilah Lebih Aktif

Ini bermaksud, kita harus aktif bersenam atau bersukan. Kebaikannya bukan hanya untuk jantung malahan kita mampu mengelak daripada berat badan meningkat terutamanya bila umur kita semakin tua.. Jika kita tak mampu melakukan senaman yang terlampau aktif dan berat, banyak lagi cara-cara senaman yang boleh membantu kita. Contoh seperti yoga dan tai-chi ataupun buat kerja-kerja rumah pun dah dikira sebagai bersenam.. boleh keluarkan peluh juga dengan vacum dan mop lantai.. kalau cuci tandas lagi lah berpeluh nak kena sental lumut-lumut dan daki-daki.. Dengan bersukan juga dapat membuat peredaran darah di kulit lebih lancar dan membantu penggantian sel-sel pada kulit.. Seelok-eloknya senaman di lakukan 2x seminggu.. kalau tak de masa pun, 1 minggu sekali pun ok..

 

Bermulanya PROGRAM CABARAN BERANI SLIM 4 minggu baru-baru ini.. kak zura dapat turunkan berat badan 3kg dalam masa 2 minggu.. happy sangat-sangat kerana sebelum ini bukan main susah lagi nak turun berat badan.. Aktiviti-aktiviti yang kami lakukan di Taman Tasik Titiwangsa setiap hari Ahad, cukup menarik kerana kami dibantu oleh 2 orang pakar body fitness..

 

AHAD 7HB JULY 2013 – adalah aktiviti kemuncak kami sempena nak menyambut Ramadhan.. kami akan mengadakan JUNGLE TRACKING di Hutan Lipur Sg Pisang, belakang UIA Gombak. Jika ada yang berminat nak menyertai kami jom sama-sama kita cuba bakar lemak dalam masa seminggu sebanyak 2-3kg.. kita ada buat aktivit yang menarik dan menikmati keindahan serta sedut udara segar disana.. ada air terjun tau.. best sangat.. Insyallah selepas raya nanti kak zura akan adakan sesi ke-2 Program Ini..

 

Cara ke 2 : Tidur Yang Cukup

Seorang bayi tidur antara 8-10 jam atau lebih dalam sehari, namun berbeda dengan orang yang sudah berumur. mereka sering tidur dibawah 8 jam sehari, usahakan dalam sehari minimal 5 jam/lebih untuk istirahat. Read more at: http://semipedia.blogspot.com/2012/11/supaya-kelihatan-lebih-muda.html

Copyright http://semipedia.blogspot.com/ Under Common Share Alike Atribution

Seorang bayi akan tidur 8-10 jam atau lebih dalam sehari. Namun berbeza dengan orang yang dah berumur.. mereka sering tidur kurang daripada 8 jam sehari.. Ada juga yang sibuk kerja overtime sampai tidur 2 jam sahaja sehari.. Macam kak zura sendiri pun selalunya tidur dalam 6 jam sehari.. kadang-kadang 4 jam sehari.. Tapi bila hanya sempat tidur 4 jam tu, kak zura gantikan dengan tidur petang dalam 2 jam.. sekurang-kurangnya dapat rehat yang cukup dan kita rasa cergas.. Cergas untuk berfikir dan melakukan kerja-kerja harian.. Salah satu punca masalah kegemukan juga adalah kerana kurang tidur.. Oleh itu, jika nak nampak 10 tahun lebih muda kita cubalah tidur yang secukupnya iaitu 8 jam sehari..

 

Cara Ke 3 : Pilih Makanan Yang Seimbang

Diet yang seimbang adalah penting.. Apa yang kita makan menentukannya.. Jika kita makan lebih karbohidrat, badan akan menyimpan lemak yang banyak dan kita akan nampak lebih tua.. Oleh itu, jika anda nak 10 tahun lebih muda, pilih makanan yang rendah lemak dan rendah karbohidrat.. Kurangkan juga pengambilan gula kerana itu semua bakal mengundang penyakit kencing manis..  Diet sihat yang kaya dengan minyak ikan iaitu merupakan sumber utama lemak omega 3 yang boleh membantu mencegah sakit jantung, kulit cepat berkedut dan sakit-sakit sendi. Ia juga baik untuk otak dan penglihatan. Cara mengamalkan makan lebih sayur-sayuran dan minyak zaitun juga dapat bantu melindugi diri dari serangan penyakit yang disebabkan oleh penuaan dan boleh menjaga kulit anda dari cepat berkedut..

 

Cara Ke 4 : Lebihkan Minum Air Kosong

Air bukan sahaja baik untuk anda. Air juga mampu membakar lemak-lemak dalam badan.. Air boleh kurangkan rasa lapar dan air juga bagus untuk membaiki dan memperbaharui sel-sel kulit.. Seelok-eloknya kita harus minum minima 2 liter air sehari. Cara ini boleh membuang tosik-tosik dalam badan dan boleh mempercepatkan lagi proses penurunan berat badan.. Kalau boleh sekarang juga ambil segelas air kosong dan minum perlahan-lahan.. Lihat wajah anda di cermin.. Dalam masa seminggu anda akan lihat perbezaan kulit dan badan anda.. CUBALAH.. 🙂

 

Cara Ke 5 : Sentiasa Berfikiran Positif

Ternyata berpikiran positif itu boleh membuat kita jadi 10 tahun lebih muda. Cuba dari sekarang untuk anda selalu berfikiran positif kerana ia boleh membuat perbezaan dalam diri kita. Tidak hanya menghialngkan stress, kerana stress yang menyebabkan sakit jantung dan juga mempercepatkan proses penuaan pada sel. Macam kak zura cerita tadi, walaupun umur kak zura 42 tahun, tapi jiwa dan fikiran positif kak zura rasa masih muda dan rasa cantik.. jadi bila kita fikir macam tu, kita tidak akan selekeh dan sentiasa ceria dalam menghadapi kehidupan seharian.. kalau slim dan seksi lagi seronok.. rasa confident level kita nih lebih tinggi.. nak berjumpa dengan orang pun rasa bersemangat.. betul tak??

 

 

TESTIMONI AISYAH, Shah Alam:  baru berumur 20 tahun tapi kelihatan seperti umur 30 tahun (gambar sebelum).

“mana tak stress muka mcm pau mcm2 produk dah cuba tp tak menjadi ..tp dgn alphalipd sd2 sy sgt puas hati setiap tin pasti ada jaminan berat anda akan turun dengan cara sihat tak perlu berlapar ..sy sudah ada keyakinan pada diri setelah berjaya menurunkn berat badan ..kalau sy boleh anda pasti boleh percaya pada sy”

 

 

Misi kami membantu anda sihat dan kembali slim.. Kami percaya semua orang mampu sihat dan cergas dengan Program Kecergasan dan Cara Pemakanan Sihat yang kami sediakan..

 

Kami adalah PAKAR KECANTIKAN DAN PENJAGAAN BADAN mampu membantu siapa sahaja yang mempunyai masalah berat badan disamping inginkan kulit kelihatan cantik gebu dan bentuk badan mengancam.. Hubungi KAK ZURA (019-3197976) jika anda memerlukan bantuan SEGERA..

 

ikhlas..

kak zura

https://www.facebook.com/DragonLadyHazura

 

VN:F [1.8.5_1061]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.8.5_1061]
Rating: 0 (from 0 votes)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.