Ramai yang bertanya dengan Kak Zura, “Adakah berat badan kita akan naik semula setelah berhenti minum Alpha Lipid SD2?“. Kak Zura juga dengan jujurnya menjawab bahawa sudah tentu berat kita akan naik semula jika kita berhenti berdiet dan memulakan semula cara makan serta tabiat buruk makan kita yang lama. Namun begitu berat kita akan naik secara perlahan dan kita tidak menghadapi sindrom berat naik mendadak seperti selepas kita berhenti memakan ubat diet.

Oleh itu kita kena betul-betul faham akan fasa diet ALSD2 yang terakhir iaitu fasa pengekalan sepanjang hayat atau  lifetime maintenance‘ sebagai fasa terakhir untuk berjaya mengekalkan berat ideal selepas berdiet SD2. Nama fasa ini sahaja sudah menunjukkan bahawa ia adalah satu proses yang harus kita lakukan seumur hidup. Bagi Kak Zura, ini adalah fasa yang paling penting dan juga yang paling susah jika dibandingkan dengan fasa penurunan berat badan sebelum ini.

Pada fasa ini sebenarnya anda tidak perlu lagi mengambil suplemen SD2 tetapi perlu faham bagaimana untuk mengekalkan berat idaman yang telah anda capai untuk sepanjang hayat. Ia bukan sahaja dapat mengekalkan berat ideal yang telah anda capai tetapi juga mengurangkan risiko anda untuk mendapat penyakit.

Ini adalah bentuk tubuh badan yang telah anda capai maka kekalkanlah dengan rasa dan penampakan yang baik.

Sayangnya, kebanyakan orang yang telah berjaya menurunkan berat badan akan kembali semula kepada berat yang lama atau mendapat kembali lemak yang telah bersusah payah menurunkannya paling lama dalam tempoh lima tahun sahaja. Kebanyakan mereka juga ada yang naik lebih dari itu. Ini mesti akan terjadi jika anda tidak faham bagaimana hendak menjalani fasa ini dan kembali semula dengan corak pemakanan cara yang lama.

Janganlah anda menjadi salah seorang dari mereka ini. Apabila anda merubah secara total cara pemakanan anda kepada cara makan yang baru dan tidak membenarkan diri anda naik melebihi 2.5 kg pada satu masa, maka sudah tentu akan berjaya mengalahkan peperangan kenaikan berat badan ini.

 

Nanti Kak Zura akan menceritakan lebih terperinci tentang peraturan-peraturan  penting untuk melakukan fasa terakhir didalam berdiet ini.

 Jadikan Alpha Lipid SD2 atau Alpha Lipid Shape Up sebagai program diet anda yang terakhir. Tidak perlu berlapar untuk menurunkan berat badan.
jom slimdiet2.org