Wah wah.. seronok kak zura bila jumpa kawan-kawan ramai yang tegur kata kak zura dah semakin kurus.. Dengan mengamalkan plan diet SD2 memang boleh nampak kesan yang cepat.. tambah-tambah lagi dalam bulan puasa.. apa yang patut kita lakukan adalah betul-betul disiplin.. Plan diet SD2 paling senang kerana kita tak perlu berlapar… nak makan ayam golek seekor pun takpe masa berbuka.. dan pastikan minum air yang banyak bila berbuka puasa.. ini untuk pastikan badan kita tak kering serta untuk membantu Slim diet 2 membakar lemak-lemak dalam badan kita.

 

Hari ini kak zura nak berkongsi kebaikan bila kita bersauna, especially untuk kuruskan badan (weight loss). Di bawah ini akan kak zura huraikan 5 kebaikan daripada bersauna…

Adakah anda tahu? 15-20 minit bersauna adalah bersamaan dengan 1-2 jam berjalan cepat (brisk walking).

 

Apa Kebaikan Bersauna?

  1. Mengeluarkan tosik-tosik dalam badan (detox)
  2. Membakar kalori (boleh turunkan berat badan)
  3. Mengurangkan jerawat dan masalah kulit
  4. Meningkatkan pertahanan badan
  5. Mengurangkan tekanan (stress) dan boleh buat kita releks..

 

Mengeluarkan tosik-tosik dalam badan (detox)

Mengeluarkan tosik-tosik dalam badan (detox). Hampir 1/3 tosik dibuang melalui kulit badan – melalui peluh! So dengan peningkatan metabolisma badan bila bersauna, more toxins are released.

 

 

Membakar kalori (boleh turunkan berat badan)

Membakar kalori (boleh turunkan berat badan). Dengan hanya duduk di sauna, metabolisma badan akan meningkat sehingga 50%. That prolonged states obviously makes our body burn more calories. Itu juga berpotensi untuk membantu anda untuk kurangkan berat badan.

 

Mengurangkan jerawat dan masalah kulit

Mengurangkan jerawat dan masalah kulit. Mereka yang mengalami asalah jerawat, luka-luka dan kulit yang bermasalah boleh mendapat kebaikan dengan bersauna untuk mengatasi masalah-masalah tersebut. Bila kita bersauna, ini akan meningkatkan kadar denyutan jantung serta dapat meningkatkan kadar metabolisme badan. Dengan itu bila lebih banyak darah mengalir bermakna lebih bekalan nutrisi dan oksigen ke kulit..

 

Meningkatkan pertahanan badan

Meningkatkan sistem pertahanan badan. Dengan meningkatkan suhu badan, kita punya sistem pertahanan badan akan menghasilkan lebih banyak sel-sel untuk melawan penyakit. Dengan itu secara tidak lansung ia akan meningkatkan sistem meningkatkan lagi sistem pertahanan badan.

 

Mengurangkan tekanan (stress) dan boleh buat kita releks..

Mengurangkan tekanan (stress) dan boleh buat kita releks.. Dengan mengambil masa 15-20min bersauna dapat mengeluarkan segala tosik dan bahan kimia daripada badan serta dapat mengurankan tekanan. Sauna betul-betul dapat membuat kita rasa tenang dan releks sambil bersauna cubalah pasang lagu-lagu yang perlahan..

 

Kak zura harap tips kali ini dapat membantu ada lebih cepat untuk turunkan berat badan sambil berdiet dengan SLIM DIET 2..  Kita pun masih ada 2 minggu lagi untuk menyambut hari raya.. masih lagi ada peluang jika nak turunkan berat dalam 5-10kg dalam masa 2 minggu.. Nanti raya pun nak kena minum SD2 juga kerana walaupun kita makan macam-macam berat tak akan naik…

 

ADA PAKEJ HEBAT UNTUK ANDA JIKA BERMINAT HUBUNGI KAK ZURA 012-2777396 / 019-3197976 (hazurahb@gmail.com)

JANGAN TUNGGU LAMA-LAMA.. DAH TAK LAMA NAK RAYA.. 🙂