Puasa dah tak lama lagi.. ini lah peluang untuk kita semua menurunkan berat badan sebelum raya.. nanti boleh lah kalau nak pakai baju-baju kebaya tuh.. kalau tidak asyik dok pakai baju kurung pesak ataupun jubah yg besar je semata-mata nak tutup perut buncit dan spare-spare tayar tuh.. Bila dah kurus baru lah bersemangat nak melawa.. Jadi, saya dapat banyak soalan daripada rakan-rakan yang cuba nak kuruskan berat badan semasa berpuasa… Dah ramai dah di kalangan kita mula lah sibuk nak ganti puasa yang tahun lepas tuh..  Jadi, persoalan di sini, BOLEHKAH KITA MENGAMALKAN PROGRAM SLIM DIET II SEMASA BERPUASA??

Jawapannya: Tentu saja boleh mengamalkan SD2 semasa berpuasa tetapi anda kena faham semasa berpuasa metabolisma kita menjadi rendah dan penurunan kita menjadi perlahan sedikit dari hari2 yg kita makan kenyang. Perlu diminum 4x sehari juga semasa berpuasa.

Waktu yang disarankan buat lah adjustment sendiri supaya kita boleh ambil 4x sehari. Contohnya: 1 x masa sahur, 1 x buka puasa, 1 x lepas buka, 1 x nak tidur

kalau tak dapat 4x sehari pun cuba adjust minum 1 x buka puasa, 1 x nak tidur dan 1 x masa sahur

 

SELAMAT MENCUBA…..

 

Berminat nak tahu lebih lanjut boleh hubungi Kak Zura 0193197976