Testimoni Sendiri Hazura Hashim Bani

Jun 24, 10 http://slimdiet2.org/wp-content/uploads/2010/06/hazura-hashim-bani-alpha-lipid-diamond-new-image-turun-berat-badan-190x300.jpg

Posted by in Alphalipid SDII, Testimonial

Masalah yang paling saya benci ialah susah untuk turunkan berat badan. Sudah 10 tahun saya menderita untuk kurus dan cantik seperti masa remaja dulu. Badan saya cepat dan senang gemuk tetapi nak turunkan berat 1kg dalam sebulan pun memang amat sukar sekali. Saya telah mencuba berbagai jenis produk untuk kurus. Yang terpaksa telan...


read more

Bolehkah Mengamalkan Program Sd2 Dalam Berpuasa?

Jun 18, 10 http://slimdiet2.org/wp-content/uploads/2018/01/SD2_BULAN_PUASA-diet-berpuasa-alpha-lipid-sd2-300x164.jpg

Posted by in Cara Guna, Tips & Panduan

Puasa dah tak lama lagi.. ini lah peluang untuk kita semua menurunkan berat badan sebelum raya.. nanti boleh lah kalau nak pakai baju-baju kebaya tuh.. kalau tidak asyik dok pakai baju kurung pesak ataupun jubah yg besar je semata-mata nak tutup perut buncit dan spare-spare tayar tuh.. Bila dah kurus baru lah bersemangat nak...


read more

Berhati-hati Dengan Makanan Yang Mengandungi Nitrates

Nitrates atau nitrites adalah bahan campuran tambahan kepada daging (seperti bacon atau ham yang dirawat) dan juga ikan salai untuk mengekalkan warna yang menarik dan menghalang pertumbuhan kuman dan racun didalam makanan tersebut.   Walaupun bahan kima tersebut bukanlan karsinogen (penggalak pertumbuhan kanser), tetapi ianya...


read more

Low Carb Foods List

It is important to noted that food containing white flour and sugar are not allowed in low carb diet. Most fruits are restricted, but some are allowed. The number of grams of carbohydrates allowed per day varies from person to person. Some might need 20 grams or less carbohydrates count per day to lose weight. Others may...


read more

Susah Ke Diet Dengan SD2?

Saya selalu didatangi dengan soalan seperti di atas. Selain itu ada yang bertanya : Apa pantangnya? Macam mana cara makannya? Cerewet tak diet dgn SD2 ni?   Dah nama pun diet, mestilah ada pantang kan..kalau tak diet belasah semua tu tak dipanggil diet pulak.. Semasa kita sedang berdiet dgn bantuan SD2 ni pantangnya...


read more

Kenapa Memakan Buah-Buahan TIDAK Dibenarkan Ketika Menjalani Program Diet SD2

Jun 08, 10 http://slimdiet2.org/wp-content/uploads/2010/06/Beberapa-Jenis-Buah-buahan-yang-Dapat-Membantu-Program-Diet-300x267.png

Posted by in Alphalipid SDII, F.A.Q, Tips & Panduan

Terdapat beberapa pendapat yang berbeza-beza berkenaan dengan konsep memakan buah-buahan semasa melakukan diet SD2. Masih ada yang mengatakan boleh memakan buah-buahan tertentu dan tidak boleh memakan buah-buahan yang lain. Oleh yang demikian pengamal SD2 sendiri mesti faham kenapa sebenarnya kita tidak digalakkan untuk memakan...


read more