Salam Ceria dan mudah-mudahan hari raya anda di sambut dengan penuh kesyukuran dan kegembiraan. Bulan ini masih lagi bulan raya, dan open house sana-sini masih dijalankan walaupun kebanyakan dari kita sudah mula bekerja…

Pilihlah makanan yang rendah karbohidrat ketika menghadiri rumah terbuka atau dalam pemakanan harian anda. Jangan lupa berkongsi tentang kebaikan Slim Diet ii kepada teman-teman anda yang sudah mula risau akan berat badan yang semakin meningkat atau kolustrum alphalipid untuk mereka yang merasa kesihatan mereka terganggu kerana tidak menjaga pemakanan semasa berhari raya !

Sudah pasti ramai di antara kita telah berbelanja lebih daripada biasa semata-mata untuk menyambut hari raya baru-baru ini… Membeli baju-baju baru untuk anak-anak dan keluarga.. Perabut-perabut rumah yang baru.. Biskut-biskut raya untuk di beri sebagai hadiah kepada teman-teman… Jadi kali ini saya ingin berkongsi dan membincangkan bagaimana hendak mengurus semula kewangan kita sekiranya “ter” lari budget ketika raya.

 

Nak Berniaga Dan Jana Pendapatan?

Hanya 2 cara sahaja yang kita boleh lakukan untuk stabilkan kewangan kita. iaitu:

Tambahkan simpanan (berjimat)

Tambahkan pendapatan

 

Untuk tambahkan simpanan atau berjimat, satu formula yang dikenali sebagai “Solusi 60%” boleh digunakan. Solusi 60% bermaksud:

60% dari pendapatan kita adalah untuk keperluan bulanan seperti membayar kereta, rumah, bill, makan minum dan sebagainya.

10% dari pendapatan adalah untuk simpanan jangka panjang

10% dari pendapatan adalah untuk simpanan jangka pendek

10% dari pendapatan adalah untuk simpanan hari tua/pencen.

10% dari pendapatan adalah untuk hiburan / perbelanjaan am

Selepas raya, sekiranya terdapat masalah yang sering dialami seperti penggunaan kad kredit meningkat, maka, perlu dilakukan simpanan kecemasan. Iaitu, masih menggunakan formula di atas, tetapi, ubahkan (3) & (4) iaitu simpanan jangka pendek  dan simpanan hari tua kepada pembayaran kad kredit buat sementara waktu.

 

Dengan menggunakan solusi 60% ini, ia menjadi satu panduan untuk kita tambahkan simpanan kita dan kurangkan perbelanjaan secara terancang.

Sekiranya tiada ruang untuk kita menggunakan Solusi 60%, dan tiada ruang untuk kita menambahkan simpanan kita, maka, pilihan seterusnya adalah menambahkan pendapatan kita.

 

Sekiranya ingin menambahkan pendapatan, saya boleh membantu anda untuk mendapat RM5,000 sebulan atau RM31,000 sebulan atau RM189,000 sebulan… Anda boleh pilih… Saya ada formula ketiga-tiga jenis pendapatan yang paling senang dan mudah untuk di ikuti…

 

Tip kewangan: Tiada cara untuk cepat kaya. Disebabkan ramai orang fikir boleh cepat kaya, ramai tertipu dengan skim-skim di Internet dan bukan Internet. Bila tertipu dengan skim sebegini, bukan sekadar wang ringgit sahaja lebur, tetapi masa dan usaha kita sebelum ini memperolehi wang ringgit tersebut. TIADA jalan pintas untuk menjadi kaya – dalami ilmu perniagaan & work hard and more! (IRFAN KHAIRI)

 

 

Seminar Perniagaan

Training for The New Professionals…

Sabtu, 25hb Sept 2010, KL Convention Center, Kuala Lumpur

9.30 pagi – 6.00 petang

Pakaian: Tema Raya AidilFitri

utk lelaki – Baju Melayu Lengkap (Sampin/Songkok/Kopiah)

utk Perempuan – Baju Kurung

Minuman ringan akan disediakan secara percuma

 

Ramai yang telah berjaya memulakan perniagaan bersama N.Z New Image ini… Ada yang dapat mengubah hidup mereka dalam masa yang singkat.. Saya sendiri pernah mendapat RM110,000 dalam masa 1 tahun, jadi tidak mustahil jika kami dapat membantu anda untuk mendapat pendapatan seperti kami dalam masa 4 bulan sahaja… Dengan menggunakan kebolehan, skill dan kekuatan anda, anda boleh ubahkannya menjadikan satu perniagaan secara part-time dengan mendapat pendapatan sampingan…

Di seminar satu hari ini, Nik Hafiz (diamond executive) akan kongsikan bagaimana anda boleh menjana pendapatan dari rumah melalui perniagaan- tidak kira sama ada anda ingin menjual produk ataupun hanya sebagai pengguna SlimDiet ii sahaja… Tapi yang pasti anda boleh mendapat pendapatan  sebanyak RM5,000-RM189,000 dalam jangka masa 4 bulan sahaja.. JANGAN LEPASKAN PELUANG KEEMASAN INI…

Untuk keterangan lanjut atau hubungi Pn Hazura di 019-3197976