NAK CEPAT KURUS MASA PUASA DENGAN DIET SLIM DIET 2 (SD2)

Aug 03, 11 NAK CEPAT KURUS MASA PUASA DENGAN DIET SLIM DIET 2 (SD2)

Salam buat semua teman-teman berdiet sd2.. macam mana perkembangan sekarang?? ada penurunan ataupun tidak??

Pada 25hb julai baru-baru ini, kak zura telah menyambut hari jadi yang ke-40.. emmm.. dah banyak angka tuh.. masa ni lah mula terpikir untuk mengejar ilmu-ilmu untuk buat bekalan di akhirat.. Seronok sekali, mummy, daddy, adik lelaki dan isteri serta anak datang celebrate birthday kak zura di KL.. Hari tersebut kak zura buat makan-makan di rumah.. tapi adalah jugak langgar pantang hari tu kerana makan kek birthday dan pulut kuning.. hehhehee.. takpelah, sekali sekala kan?? Pada pagi 26hb tu, kak zura dikejutkan dengan berita kematian nenek kak zura.. emmm.. sedih sangat-sangat.. cepat-cepat kak zura bergegas pulang ke Kota Bharu pada hari tersebut.. Nenek kak zura pun dah berumur 90 tahun, sudah sampai masanya untuk menyahut panggilan Ilahi.. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.. RINDU PADA CHE… :(

Baiklah, berbalik kepada cara nak diet dan turun berat badan dengan cepat masa bulan puasa wajib amalkan SLIM DIET 2. Sejak kebelakangan ini kak zura kerap menerima soalan tentang cara-cara mengambil SD2 semasa menjalani puasa disiang hari. Walaupun belum masuk bulan Ramadhan, maka telah ramai memulakan kewajipan berpuasa samada berpuasa sunat, puasa ganti atau puasa Syaaban dan terus puasa Ramadhan.

Apabila kita berpuasa, maka ada beberapa pantang… semasa berdiet SD2 yang perlu kita perhatikan. Pantang SD2 yang pertama adalah jangan berlapar atau tidak mengambil apa-apa makanan lebih dari 6 jam sewaktu kita jaga. Namun begitu kita masih boleh berdiet dan mengambil SD2 sambil berpuasa kerana kewajipan berpuasa adalah lebih penting cumanya metabolisma kita menjadi perlahan sedikit dari biasa tetapi berat kita masih boleh turun. Apabila kita sudah berbuka nanti makanlah dengan kenyang tetapi tetap tidak mengambil karbohidrat dan gula serta minumlah air yang banyak untuk menggantikan air yang hilang sewaktu siang.

Perkara atau syarat yang lebih penting untuk kita perhatikan sewaktu berpuasa adalah kita mestilah memakan cukup protien semasa berdiet. Cukup protien disini bermaksud kita masih perlu memakan 2 skup sebanyak 4 kali sehari apabila kita telah berbuka. Maka bolehlah buat penyesuaian pada waktu malam tentang jarak memakan SD2 sebanyak 4 kali itu mengikut jadual masing-masing. Contohnya: 2 skup waktu sahur, 2 skup waktu berbuka, 2 skup selepas makan malam dan 2 skup lagi sebelum tidur. Namun begitu jika anda merasakan 4 kali adalah terlalu mencabar pada waktu malam, boleh juga mengambil 3 kali pada waktu malam dengan jumlah keseluruhannya 8 skup juga. Sebagai contoh: 1 kali waktu sahur (3 skup), 1 kali waktu buka (3 skup) dan 1 kali lagi sebelum tidur (2 skup).

Kak zura sangat menekankan perkara ini kerana sekiranya anda berdiet dan berat badan anda masih turun tetapi anda tidak memakan cukup protien maka ini akan meninggalkan kesan yang tidak elok pada badan anda. Kesan yang pertama adalah apabila anda turun berat badan nanti maka kulit anda tidak cukup tegang, kendur dan nampak cengkung. Sekiranya cukup memakan protien maka kulit anda akan nampak lebih tegang, tidak kendur, sihat serta warna kulit sepatutnya nampak lebih cantik. Kesan kedua adalah apabila tidak cukup memakan protien maka apabila anda turun berat badan, tisu badan atau lean mass anda tidak dilindungi dan jika anda berhenti berdiet nanti maka lemak akan lebih cepat terkumpul dan anda akan mengalami kesan berat naik mendadak seperti program diet yang memakan ubat-ubat diet yang ada dipasaran. Sekiranya tisu badan atau lean mass anda dilindungi dengan memakan protien yang cukup maka anda tidak akan mengalami masalah berat naik mendadak ini.

Itu sebabnya kak zura tidak menggalakkan samada alasan anda berpuasa atau malas atau akal terlalu bijak hendak menjimatkan duit maka anda tidak mengambil SD2 seperti yang sepatutnya iaitu 8 skup sehari..

Semoga puasa anda diberkati disamping beribadah dengan cara yang sihat.

UNTUK YANG BERMINAT NAK CANTIK DAN CEPAT KURUS DENGAN SLIM DIET 2 BOLEH HUBUNGI KAK ZURA 019-3197976 (hazurahb@gmail.com)
CALL YA.. INSYALLAH KAK ZURA AKAN CUBA BANTU ANDA YANG BETUL-BETUL NAK KURUS NAK TUNJUK KAT EX-PAKWE DI KAMPUNG YANG ANDA DAN SEMAKIN CANTIK.. BIAR DIA TAK LENA TIDO LEPAS NIH.. BETUL TAK??

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN..

 

Related Posts with Thumbnails
1 Bintang2 Bintang3 Bintang4 Bintang5 Bintang (Tiada Rating)
Loading ... Loading ...

4 Comments

  1. nak order..tapi saya kat brunei…camne yer??

  2. ROZI: KALAU KAT BRUNEI NAK KENA COURIER.. BOLEH BAGI CONTACT NO??

  3. ROZI.. NAK ORDER BERAPA TIN??

  4. Iffah /

    As salam..kak zura, boleh sy tau berapa harga satu tin sd11?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-) (D)