Apa itu Alpha Lipid LifeLine ???

 

Alpha Lipid Lifeline™ diimport terus dari syarikat New Image International, New Zealand, pengeluar kolostrum terbesar di dunia dan Pemenang Anugerah Eksport New Zealand 3 tahun berturut-turut. Alpha Lipid Lifeline™ dapat Meningkatkan daya tahan badan melawan penyakit dandijamin HALAL. Susu Alpha Lipid Lifeline™ adalah kolustrum kualiti tinggi (grade10) dengan formula unit lebih mudah diserap cepat dan berkesan 100% ke dalam system penghadaman berbanding kolostrum jenama lain.

 

Alpha Lipid Lifeline™ Produk Kesihatan yang unggul selamat, tidak bertoksik dan tidak berallergik. Ia kaya dengan bahan pemulih penyakit. Mengandungi Probiotikbakteria normal di saluran usus.Lactobacilli & Acidophilus menghalang cirit birit dan masalah usus. Selain itu ia juga mengandungi Vitamins & Minerals yang pentinguntuk penjanaan tenaga & kesihatan membantu proses penghadaman. Memperbaiki tisu dan sel badan serta mengekalkan kesihatan. Mengandungi kalsium tambahan untuk tulang dan gigi dan juga kolostrum antibodi tambahan dari punca semulajadi. Ia adalahpemakanan semulajadi yang selamat sesuai untuk semua peringkat umur.

 

Apa Beza Ubat Dengan Makanan Semulajadi

 

Ramai yang salah sangka bahawa produk Alpha Lipid Lifeline atau makanan kesihatan yang lain bersifat seperti UBAT! Sebenarnya jauh perbezaannya!!

Menurut Ahli Farmasi professional iaitu En.Wan Hamidi yang menuntut ilmu selama 4 tahun di universiti dan kemudian bekerja di bidang farmasi komuniti ingin memberikan sedikit pendapat berdasarkan sedikit ilmu yang beliau ada berkenaan ubat-ubatan moden.

 

MAKANAN SEMULAJADI:

1. Makanan semulajadi seperti nasi, roti, daging,ikan dll adalah MAKANAN dan TIADA kesan sampingan atau risiko bahaya kepada badan anda.
2. Ia bukan sekadar untuk menghilangkan lapar dan dahaga (air) tetapi membantu membina tubuh badan yang sihat secara semulajadi
3. Makanan Semulajadi boleh diperoleh di mana-mana tanpa kebenaran doktor

 

UBAT-UBATAN:

1. Drug/ubat adalah bahan asing dan sebenarnya ada RISIKO side effects ke atas badan anda.
2. Drug memberikan kesan langsung ke atas sistem badan anda dan ia perlu digunakan atas nasihat secara professional dari doktor/ahli farmasi.
3. Sesetengah ubat yang berdaftar didapati merbahaya malah boleh mengakibatkan kematian kepada pengguna.

 

KESIMPULAN

Kesimpulan yang NYATA antara UBAT vs MAKANAN SEMULAJADIialah pengambilan UBAT memang ada RISIKOnya! Manakala pengambilan makanan semulajadi tiada langsung ancaman bahaya!

“Saya pelik apabila sesetengah doktor yang tidak memahami pemakanan semulajadi menolak produk semulajadi seperti ALPHA LIPID sedangkan kita ketahui bahawa penjagaan kesihatan melalui pemakanan berfungsi (functional food) adalah penting juga untuk menstabilkan kesihatan pesakit.

Saya kasihan apabila melihat sesetangah orang pesakit yang ‘terpaksa’ memakan pelbagai jenis ubat untuk ‘maintain’ kesihatan mereka,dan mereka ‘terpaksa’ makan ubat-ubatan tersebut seumur hidup mereka!! Not a good strategy to maintain health or wellness!” kata En.Wan Hamidi.

Dunia sudah berubah, zaman ini kita bukan lagi hanya bergantung kepada ubat semata-mata untuk mengubati penyakit dan manusia bukan lagi makan dan minum untuk sekadar hilang lapar dan dahaga, mereka perlukan makanan berfungsi (functional food) yang boleh membantu merawat penyakit yang ada di dalam badan mereka secara semulajadi dan selamat!

Alpha Lipid Lifeline adalah produk makanan kesihatan semulajadi bebas dari BAHAYA dan ianya BUKAN UBAT! Makanan semulajadi sebenarnya berada dalam kategoriWELLNESS PRODUCT– pencegahan dan ‘maintenance’ kesihatan, manakala UBAT pula berada dalam kategori “SICKNESS product” -yang digunakan oleh orang apabila jatuh sakit. Jauh bezanya tu!

So anda jangan takut nak amalkan minum Alpha Lipid Lifeline ini kerana ia merupakan pemakanan semulajadi yang SELAMAT dan AMAT BERFAEDAH untuk kesihatan kita semua.