Kak zura banyak juga mendapat soalan-soalan daripada pengguna slim diet 2 yang mengatakan mereka tak dapat turunkan berat walaupun dan tak ambil karbohidrat… Betul ke tak ambil karbo tu????????

 

Pasal ada juga pengguna yang cakap tak ambil karbo lansung.. tapi bila kak zura suruh dia list down apa yang dia makan.. alahaiiii!!! ada pun karbo tersembunyi dalam makanan mereka yang mereka tak perasan.. sebagai contoh, cili sos, tomato sos, yong tau foo..

 

Jadi untuk pastikan apa yang kita makan tu slim diet 2 boleh bantu membakar lemak-lemak lama, kita boleh gunakan keton strip ini…

 

Jadual Keputusan Keto Sticks

 

Jika keputusan (perubahan warna) menunjukkan:(Rujuk Jadual Keputusan Keto Sticks )

Putih (Negative) – Menunjukkan anda bukan di peringkat ketosis iaitu anda masih mengambil terlalu banyak karbohidrat dalam diet harian anda.

Merah sangat muda (Trace) – Anda dalam keadaan ketosis iaitu pembakaran lemak kepada tenaga sedang berlaku. Walaubagaimanapun anda masih belum di tahap yang ideal.

Merah muda (Small) – Ini adalah bacaan ideal di mana anda dalam keadaan ketosis dan corak pengambilan karbohidrat / pemakanan anda adalah betul.

Ungu muda (Moderate) – Anda dalam keadaan ketosis yang agak tinggi. Kemungkinan besar badan anda memerlukan lebih air.

 

KETO STICKS

Slim Diet II adalah satu program/pelan diet yang berasaskan kepada Ketosis iaitu proses semulajadi pembakaran lemak kepada tenaga. Oleh itu, tahap pembakaran lemak kepada protein boleh diukur dengan menggunakan Keto Sticks (contoh seperti dalam gambar di atas). Masa terbaik untuk melakukan pemeriksaan adalah pada hari ke-3 hingga hari ke-7 anda mula mengambil SDII.Caranya: lakukan ujian ke atas air kencing anda sebaik-baiknya di awal pagi sebelum makan/minum apa-apa. Celupkan Keto Sticks ke dalam air kencing selama 1 – 2 saat. Pastikan bahagian depan Keto Sticks yang terdapat kertas ujian tercelup ke dalam air kencing sepenuhnya. Bandingkan keputusan ujian dengan jadual keputusan Keto Sticks.