CARA NAK KURUS YANG SELAMAT TANPA UBAT-UBATAN

Jul 07, 11 CARA NAK KURUS YANG SELAMAT TANPA UBAT-UBATAN
Syukur alhamdulillah.. semakin ramai yang ingin mencuba produk SLIM DIET 2 untuk turun berat badan tanpa berlapar… Dah ramai yang berjaya.. ada yang boleh turun 11kg dalam masa 5 hari!!! terkejut kak zura terima sms daripada kawannya.. Bagi mereka yang mengalami masalah berat badan, Kak zura rasa artikel ni sangat berguna untuk anda semua.. Baca dan cuba amalkan bersama SLIM DIET 2 untuk mendapapt kesan yang lebih cepat…. Good luck ye! :)

1. JANGAN BERLAPAR
Makanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar ‘muscle’(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasanya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi

2. MINUM 8 GELAS AIR SEHARI
Air mengurangkan selera makan anda secara semulajadi dan membantu badan memetabolisma simpanan lemak di dalam tubuh. Sebelum makan makanan yang berat-berat, cuba minum air, pasti anda tidak akan makan dengan banyak.

3. ELAKKAN MINUM MINUMAN YANG BERGAS
Minuman bergas biasanya mengandungi 7-8 sudu gula dan tidak baik untuk kesihatan tubuh.

4. KURANGKAN PENGAMBILAN GARAM
Pengambilan garam yang tinggi menggalakan penangkungan air. Mengurangkan pengambilan garam bermakna badan anda menangkung sedikit air. Ini bermakna anda kurang berat yang disebabkan air.

5. AMBIL SARAPAN PAGI
Anda juga boleh menurunkan berat badan dengan pengambilan sarapan pagi. Menurut satu kajian, mereka yang tidak mengambil sarapan pagi lebih cenderung untuk gemuk berbanding dengan mereka yang mengambilnya.

Bagaimana ia terjadi? Sarapan pagi menstabilkan hormone dan paras gula di dalam darah. Kadar metabolsima juga meningkat untuk membakar kalori.

6. MAKANLAH DENGAN PERLAHAN-LAHAN
Nikmatilah makanan dengan perlahan-lahan dan jangan gopoh. Kerana apabila kita makan secara perlahan-lahan, tubuh akan menghantar isyarat menunjukan kepuasan.

7. MAKAN SIKIT TAPI BANYAK KALI

Biar makan kerap dengan kuantiti yang sedikit daripada makan hanya sekali, dua tetapi dengan kuantiti yang banyak.

8. ELAK MAKANAN RINGAN

Jika anda terasa ingin makan snek atau makanan ringan, beruslah gigi anda atau kunyahlah gula-gula getah. Rasa mint atau berangin di mulut akan membantutkan selera anda.

9. Sayur-sayuran adalah sumber terbaik untuk vitamin, mineral dan serat dan kandungan lemak yang rendah.

10. TIMBANG

Jangan timbang berat badan anda setiap hari kerana anda tidak akan nampak perubahannya. Jika anda minum banyak, dan waktu itu anda timbang berat badan yang pastinya meningkat, mungkin anda akan berputus asa untuk berdiet

11. AMBIL MAKANAN YANG BEREMPAH
Sesetengah rempah seperti cili, biji sawi, didapati boleh membakar kalori. Penambahan lada hitam bukan sahaja meningkatkan penghadaman, ia juga meningkatkan pembakaran lemak.

12. SIMPAN SATU DIARI
Simpan satu diari makanan boleh berpengaruh besar dalam proses penurunan berat badan. Rekodkan dalam sehari, berapa kali anda makan dan berapa banyak, tahap kelaparan yang memerlukan anda makan, dan perasaan anda ketika makan. Diari makanan boleh membuatkan anda peka kepada keinginan makan anda. Setelah beberapa lama membuat catatan, perhati dan kenal pasti di mana anda boleh membuat atau perbaiki tabiat pemakanan anda kepada yang lebih sihat. Diari ini juga boleh membuatkan anda lebih fokus dan lebih komited terhadap pelan diet anda. Mulakan diari makanan anda dan rajin-rajinlah membuat catatan.

13. TUMPUKAN PERHATIAN UNTUK SIHAT, BUKAN KURUS!
Ramai orang lebih berjaya dalam penurunan berat badan dalam jangka masa panjang apabila mereka menukar motif mereka daripada untuk kurus kepada untuk kekal sihat dan segar. Tukarlah fikiran anda untuk memikirkan dan memilih makanan apa yang boleh menyihatkan tubuh badan.

14. MEMASAK MAKANAN

Cara memasak paling baik untuk mengurangi jumlah kalori dalam makanan adalah merebus memanggang atau mengukus. Khusus untuk sayuran, anda boleh menumisnya dengan sedikit minyak(misalnya satu sudu minyak masak). Hindari minyak atau lemak haiwan.

15. MEMILIH HIDANGAN

Ketika memilih piring makanan , ambilah piring yang rata dan bukan piring cekung. Ambil sayuran dahulu untuk memenuhi piring, kemudian baru lauk-lauk seperti daging, ayam, ikan. Jangan lupa, makanlah di meja makan dan jangan di sembarang tempat apa lagi sambil menonton tv. Sebab, makin menarik program tv, semakin banyak makanan ringan yang anda habiskan!

16. BERJALAN JALAN SELEPAS MAKAN

Selain memberi peluang makanan untuk turun , kebiasaan berjalan-jalan sesudah makan akan membantu menghabiskan sebahagian kalori dari makanan itu. Setiap 25 langkah anda berjalan satu kalori akan diguna. Lebih-lebih lagi anda menaiki tangga. Tentu saja semua ini harus dilakukan dengan santai kerana perut anda baru saja terisi.

17. GERAKKAN PUNGGUNG

Untuk mengempiskan perut , gerakan punggung yang ringan tetapi lama akan lebih efektif. Latihan dapat dilakukan dengan alat seperti untuk permainan hula hoop. Gerakan ini mungkin boleh disamakan dengan gerakan penari gelek, dangdut atau hula-hula yang memiliki perut lebih kecil dan cantik.

17. PENGGUNAAN GULA

Kurangkan pengambilan gula kerana setiap satu sudu gula mengandungi 32 kilokalori.

18. Beberapa aktiviti fizikal yang mudah untuk langsing:-

- Jalan cepat. Gunalah kasut yang cukup selesa dipakai agar kaki tidak melecet dan sihat
- Gunakan tangga untuk naik ke tingkat atas. Jika terlalu tinggi, naik tangga untuk beberapa tingkat, kemudian sambunglah denagan menaiki lif
- Renang adalah latihan menyeluruh. Berenang dengan laju dengan nafas yang dalam
- Bersenam atau peregangan, sangat baik bagi otot-otot dan sendi-sendi yang kaku. Melenturkan otot dapat melancarkan peredaran darah
- Tunggang basikal dan kayuh perlahan-lahan tetapi dalam tempoh yang lama. Ini dapat mencantik dan merampingkan peha.

19. YANG PALING UTAMA PASTIKAN MINUM SLIM DIET 2 (2SCOOP 4X SEHARI SEBELUM MAKAN). Lepas minum boleh terus makan tak perlu tunggu setengah jam ke sejam.. BEST kan?? Diet paling simple dan senang nak ikut..

Kak zura pasti dengan tip-tips yang kak zura kongsi ini dapat membantu anda semua.. JANGAN LEPASKAN PELUANG YANG ANDA UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CEPAT DAN SELAMAT…

CALL KAK ZURA SEKARANG UNTUK MENCUBA PRODUK SLIM DIET 2 019-3197976 (hazurahb@gmail.com) FBook = Hazura Hashim Bani

PROMOSI BULAN INI !!!!!!!

1) promosi hebat beli 4 tin dapat free shaker = RM482

2) promosi lagi hebat, beli 6 tin dapat free shaker + free ketostik sebotol (RM20) + bonus daripada company sebanyak RM16 = RM698

Related Posts with Thumbnails
1 Bintang2 Bintang3 Bintang4 Bintang5 Bintang (Tiada Rating)
Loading ... Loading ...

11 Comments

  1. farah_ayu /

    kak nak tanya, 1 tin slim diet tu boleh tahan utk berapa lama mkn ya?

  2. shah rizal /

    0owh

  3. syuk /

    salam.. saya gunakan produk herbalife untuk kuruskan badan and tambahkan kesihatan.. mmg trun berat badan tapi kena iklas..sila email tuk keterangan lanjut.. saya akan kongsi.. syukrytaipan@gmail.com

  4. lancaxx /

    ubat juga di jualnya.. tp bagus/ok tips yg lain tu.. :-)

  5. best nya kalau dah jumpa tip kita mestilah buatkan :-D :-) kan senang kalau yg dah kurus tu tak payah sebuk butul kan (U)

  6. the best tips ! ilikeit ~ ;-)

  7. mmg terbaik! thanks!

  8. nurul nayli /

    thanx atas tips 2 suma.. sya bwu umur 14 tahun.. saya nak sngat krus,, n saye tringin jugak nak bergya cam yg len.. dah la ssah nak cari baju.. saya dah malu cngat.. tpi bla saya baca tips2 ni,, saya jdi smangat nak krus.. thanx..!!!

  9. Linie /

    Nak ty,promosi kt atas nie ada lg ke??

  10. PROMOSI SD2 LAMA BOLEH LAGI KALAU NAK BELI..

  11. zainul /

    saya dah pun mencuba produk herbalife tapi berat badan semakin bertambah. berat badan sebelum minum herbalife 75kg dan selepas minum berat badan bertambah jadi 85kg….jadi saya ingin mencuba produk ALPHA LIPID kalau boleh…sebab perut saya buncit dan saya nak kurus juga…nombor hp saya 0124840467 / 0194281467

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-) (D)