Gemuk! Semua orang tak suka gemuk, tembun dan boroi. Tapi ada yang suka sebab nampak comel dan rasa nak picit-picit je lemak kat pipi dan perut. Jadi kenapa perlu kurus dan sihat?

Pada saya amat mudah jika kita tahu caranya. Berbeza saya yang dulu tidak tahu apa-apa dan selalu gagal. Sahabat boleh baca DI SINI dan DI SINI tentang kisah kegagalan saya sebelum ini. KENAPA SAYA PERLU KURUS? Ramai yang bertanya kepada saya, kenapa saya nak KURUS?

 

 

KENAPA KITA PERLU KURUS????

 

  1. Kesihatan

 

Ini laa antara sebab utama..macam-macam penyakit senng kena bila dah gemuk ni..setakat ni, alhamdulillah, kak zura takde penyakit apa-apa sejak mengamalkan ALPHA LIPID lebih 3 tahun…Umur kak zura akan masuk sweet 40 tahun nih.. huhuuuu.. oleh itu kenalah beringat-ingat.. Penyakit yang paling saya takut adalah cancer/barah.. Orang perempuan terutamanya senang untuk terkena barah payu dara.. Sepupu kak zura yang baru berumur 29 tahun masa tu (10 tahun yang lalu) telah meninggalkan kerana mengidap cancer dalam perut.. emmmm..

 

  1. Keyakinan diri

 

Kak zura pasti ramai daripada kita yang mengalami masalah untuk berdepan dengan orang ramai.. kalau dah kita ni gemuk, spare tayar dah nampak mulalah kita akan menyendiri.. perasaan rendah diri mula timbul untuk berhadapan dengan kawan-kawan yang slim dan vouge gitu.. Pernah juga sampai nak keluar rumah ke kedai pun malas.. Nak make-up pun takde mood bila rasa diri ni gemuk.. adusss… tak larat nak pikir dah.. macam-macam cabaran bila dah gemuk nih.. Risau juga kalau suami cari lain.. aiseyy.. yang tu memang ubat kurus kering tuh.. hehehhee.. confirm kurus makan hati…

 

  1. Pergerakan terbatas

 

Kak zura dulu masa zaman-zaman remaja suka swimming, main squash dan aerobik.. tapi bila badan dah mula berat nih, nak lompat pun tak larat.. lagi satu penyakit, jadi malas.. Yang paling tak tahan, bila badan semakin berat, kaki mula lah sakit.. nak naik turun tangga dah mula sakit kat lutut.. nyilu je rasa..

Pernah juga join anak belajar berenang.. konon-konon nak kurus.. tapi lepas swimming rasa lapar, gi makan lah pulak nasi lemak… emmmm.. macam mana lah nak kurus…

Tapi sekarang dengan amalkan SLIM DIET II, dapat bantu turunkanberat badan.. Nak lompat-lompat pun dah boleh untuk bagi berpeluh.. kalau pekena K-29 lagi best, boleh aerobik selama 25minit tuh.. memang bertenaga…

 

  1. Susah nak bergaya

 

Ini pun terkilan juga kerana terbatas nak bergaya… kalau dulu memang susah sangat nak pilih baju yang sesuai.. tengok baju cantik-cantik, berkenan nak beli.. bila try alamak!!! tak muat lah pulok.. termenung lah kejap.. terus mood nak melawa tak jadi… apa nak buat???? Kak zura dah lama tak pakai jeans.. dah hampir 10 tahun… susah sangat nak cari jeans yang sesuai, tengok orang lain pakai lawa je.. seksi je.. nak juga melawa depan suami.. tapi kalau dah gemuk, terus potong stim je..

Yang bestnya semalam kak zura sempat kemas-kemas almari baju.. dah buang seluar-seluar dan baju-baju yang saiz XL.. dah tukar dan beli yang baru gitu.. saiz M.. huyoooo… syok kan.. ??? Jangan jeles.. hehheheheee….

 

  1. Pandang rendah masyarakat

 

Memang lumrah manusia memandang rendah kepada yang bersaiz XXL… Orang lelaki lagi lah.. nak tengok yang seksi dan slim-slim je.. dia sendiri perut boroi tak perasan.. Kita sebenarnya boleh ubah persepsi mereka kepada kita.. Kita kena ubah diri kita sendiri… Kita kena ada keyakinan dan nekad untuk berubah baru boleh berjaya.. Dua hari lepas pergi butik rina (kawan baik masa sekolah)… dia tunjuk ada satu baju yang kecik.. suruh kak zura try.. dalam hati “perli aku ke ni??” dia kata try lah.. bila dah try aisey.. happy semacam.. muat!!!! seronok je haritu, terus shopping baju-baju baru dalam 8 helai.. kan best tuh..

 

Untuk mereka yang betul-betul nak berubah… dan yakin boleh berubah untuk diri sendiri.. cubalah SLIM DIET II hari ini juga.. jangan lepaskan peluang yang ada.. Insyallah kak zura akan cuba bantu…

 

hubungi kak zura (019-3197976) @ http://slimdiet2.org

 

JOM JOM SLIM DIET 2!!!