Diet pantas dan kekal

 

Memperkenalkan kepada anda diet hebat,lebih pantas dan paling berjaya di dunia iaitu Slim Diet 2 diet ketogenic atau lebih dikenali Protein Sparing Modifed fast.

 

Semenjak tahun 1970an lagi diet ini kurang mendapat sambutan. Pada masa itu ramai rakyat Amerika telah mengikuti low-fat diet atau diet rendah lemak.

 

Melalui low-fat diet dan exercise, ada yang tidak berjaya mengurangkan lemak badan kerana walaupun mereka menghadkan makanan berlemak, mereka masih mengambil makanan berkarbohidrat dan bergula, seperti meminum lebih banyak jus, memakan roti dan kentang berlebihan. Sama seperti yang program diet atau slim yang berleluasa sekarang diet counting calorie, pergi ke pusat slim, sedut lemak, treatment dan sebagainya.

 

Yang berjaya menurunkan berat badan pula selalunya akan kembali ke berat badan asal dalam masa 1-2 tahun kerana kebanyakkan diet yang diperkenalkan menyebabkan mereka sentiasa terasa lapar dan tak mampu mengikut teknik low-fat diet itu buat masa yang lama.

 

Kajian mengenai low carbohydrate diet mendapati yang mereka yang mengamalkan pemakanan kurang dalam karbohidrat tetapi tinggi dengan protein mampu menghilangkan berat badan yang berlebihan dan kekal dalam keadaan langsing seumur hidup.

 

Ada yang sudah ketahui diet atkins atau diet dukan iaitu dengan mengurangkan dan menghadkan makanan berkarbohidrat seperti nasi, mi, kentang dan gula, badan akan mula membakar lemak sebagai bahanapi. Ini bererti berat badan anda akan mula menyusut. Tapi diet seperti ini jika tidak mengambil makanan yang betul dan brkhasiat mungkin akan menjejaskan kesihatan anda.

Slim Diet 2 adalah suatu konsep selamat yang telah dibangunkan oleh dua doktor di Harvard Medical School melalui kajian yang terperinci oleh Dr George Cahill dan Dr George Blackburn.

 

Slim Diet 2 adalah satu produk penurunan berat badan yang berasaskan soya protein isolote yang terpilih dan bergred tinggi, serat soya, diperkayakan dgn asid amino, vitamin A,B,C,D,E dan mineral. Slim Diet 2 juga bukanlah ‘meal replacement’ dimana kita perlu berlapar tetapi ia adalah ‘meal supplement’ dimana anda perlu makan tanpa meninggalkan rutin harian anda. Oleh itu, semasa kita melalui program ini, kita tidak akan merasa letih dan kelihatan lesu seterusnya ia akan memberi kita tenaga walaupun proses pembakaran lemak terjadi. Dengan Slim Diet 2 anda boleh menurunkan berat badan secara sihat semulajadi, pantas serta berkesan.